De golven en de Kaap

De golven en de Kaap

Gelezen 10 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 7
Felix en zijn Spaans-Colombiaanse vriendin Caro overleven een schipbreuk, doorkruisen de diepste jungle op zoek naar een aapje (en zichzelf), runnen een duikshop en hotel in Malawi, vergaderen met stamhoofden en worden bedreigd door woestijnrebellen.

Dit is een waargebeurd avontuur over escapisme, verwondering, vrijwilligerswerk en ongelijkheid. Een verhaal over het losbreken uit de ketenen van het alledaagse kantoorleven, de schoonheid van moeder natuur en een uiteindelijke poging om te helpen, om iets van de schrijnende ongelijkheid tussen het westen en Afrika op te lossen. Felix neemt je mee op pad in zijn eerlijke gedachten en zijn langzame besef dat ongelijkheid niet op te lossen valt, maar dat we er wel iets aan kunnen doen.

Over de auteur

Felix van Hoften heeft een aanstekelijke energie die mensen beweegt, en dat probeert hij in te zetten voor het goede. Zijn grote interesse voor economische ongelijkheid in de wereld leidt hem naar de vraag: hoe krijgen we het goede leven voor iedereen binnen handbereik?

Felix is econoom aan de Hogeschool Rotterdam waar hij van deze vraag zijn werk heeft gemaakt. De golven en de Kaap is zijn debuut als schrijver.

“Leerzaam, eerlijk, optimistisch. Een prachtboek dat gaat over de zoektocht naar een betekenisvol leven.” — Kees Klomp

www.degolvenendekaap.nl

Reisverhalen