De gouden Kokosnoot

De gouden Kokosnoot

Rank 1952 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Junior Spots 1   Topics 0

Een spiksplinternieuw boek van Tosca Menten!

De familie Kokos heeft een familietraditie: iedere zomer wordt tijdens een grote barbecue de Gouden Kokosnoot uitgereikt aan het familielid dat het afgelopen jaar de grootste blunder heeft gemaakt.
De onberispelijke vader en moeder van Pom Kokos hebben een afkeer van al dat geklungel en de Gouden Kokosnoot willen ze beslist nooit winnen. Maar Pom wel! In het jaar van de honderdste Gouden Kokosnoot bedenkt Pom samen met oom Petter, de grootste kluns van de familie, een plan om de prijs in de wacht te slepen. Helaas zijn er in een familie vol geboren stuntelaars veel kapers op de kust. En de honderdste Kokosnoot is kennelijk heel geliefd, want in de weken voor de uitreiking regent het opeens blunders in de hele familie… Stap in de hilarische wereld van een bloedstollend familiespel, vol list en bedrog en een heleboel zuivere pech!
Absurdistische humor, kleurrijke personages en een knotsgekke wedstrijd: in deze standalone is Tosca Menten op haar best! Een feest om voor te lezen vanaf 7 jaar of zelf te lezen vanaf 9 jaar, met geestige illustraties van Geert Gratama.

Kind & Jeugd
Van Goor
19 november 2019

Door lezers

Jeugdliteratuur Café / Nieuw leesvoer: november!
28 oktober 2019 3 reacties
  Meer artikelen van lezers