De gouvernante

De gouvernante

Rank 43 Gelezen 12 Aan het lezen 12 Wil ik lezen 118 Favoriet 0 Recensies 2
Feelgood Artikelen 1 Spots 2   Topics 0

De gouvernante van Wendy Holden is gebaseerd op het ware verhaal van Marion Crawford, ook wel Crawfie genaamd, in de turbulente jaren dertig en veertig de gouvernante van de prinsesjes Elizabeth en Margaret. Voor alle fans van The Crown en Downton Abbey.

In 1933 accepteert de tweeëntwintigjarige Marion Crawford de baan van haar leven: gouvernante van de prinsesjes Elizabeth en Margaret Rose. De enige voorwaarde die ze stelt aan hun ouders, de hertog en hertogin van York, is dat ze een dosis normaliteit in hun bevoorrechte en beschermde leven mag brengen. Ze gaat fel tegen alle protocollen in en neemt de meisjes mee in de ondergrondse, naar het zwembad en naar Woolworth’s.

Voor deze waardige post als vertrouweling van het hof betaalt ze wel een hoge prijs. Trouwen, kinderen, haar eigen mening – de Kroon komt vóór alles.

In deze majestueuze roman over liefde, loyaliteit en opoffering werpt Wendy Holden schitterend licht op de jaren voordat Elizabeth de troon besteeg en toont ze de energieke gouvernante die de drijvende kracht was achter het icoon dat Elizabeth geworden is.

Feelgood
Ambo|Anthos