9789044628210.img

VN:
Volkskrant:
Knack:

De grenzeloze

Rank 5991 Gelezen 1479 Aan het lezen 64 Wil ik lezen 562 Favoriet 68 Recensies 32
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Lijsten 7 Spots 3   Topics 0

Wanneer rechercheur Carl Mørck tijdens zijn hazenslaapje in de kelder op het politiebureau in Kopenhagen wordt gebeld door een collega op het eiland Bornholm die hem een oude, onopgeloste zaak in de maag probeert te splitsen, wijst hij deze resoluut af. De consequenties daarvan zijn niet te overzien. Onder druk van zijn assistente Rose begint hij, als hoofd van de afdeling 'onopgeloste zaken' Q, toch aan het onderzoek. Zeventien jaar eerder verdween een jonge vrouw van haar school en werd dood teruggevonden, boven in een boom hangend. Mørck, nuchter als hij is, moet alles op alles zetten om deze raadselachtige zaak op te lossen. Terwijl oude kwesties en geheimen Carl, zijn collega's Rose en Assad en de nieuwkomer Gordon onderuit dreigen te halen, worden zij op alle mogelijke manieren op de proef gesteld.
Jussi Adler-Olsens Serie Q-boeken bereiken stuk voor stuk de internationale bestsellerlijsten. Met De grenzeloze creëert hij een nieuw hoogtepunt in deze succesvolle, spannende reeks.

Jussi Adler-Olsen (1950) is dé ongekroonde koning van de Scandinavische misdaadliteratuur. De boeken uit zijn Serie Q worden over de hele wereld vertaald. Van de serie zijn in Nederland 800.000 exemplaren verkocht.

Literaire thriller
Prometheus
21 april 2015
21 april 2015

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Carola

Jussi Adler-Olsen doet het weer!

door: Katleen Scheers 3 reacties 3 likes

Jussi Adler-Olsen wil volgens eigen zeggen als auteur de lezer niet onderschatten. Met De grenzeloze  levert hij hiervan een uitstekend voorbeeld. Het is het meest recente boek in de serie Q, de cold case-serie rond Carl Mørck en zijn medewerkers, Assad en Rose. Jussi Adler-Olsen is van veel...

Reacties op: De grenzeloze