De held

De held

Rank 5840 Gelezen 24 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 55 Favoriet 3 Recensies 2
Artikelen 1 Newsroom 1   Topics 0
In zijn eerste non-fictie-uitgave onderzoekt Lee Child, auteur van de wereldwijd succesvolle Jack Reacher-serie, het belang en het doorzettingsvermogen van helden.

Child laat ons niet alleen zien dat deze eeuwenoude mythen een fundamenteel onderdeel zijn van onze mensheid, maar dat onze wereld er nog steeds door beïnvloed en gevormd wordt – juist in een tijd waarin we dat meer nodig hebben dan ooit.

Van het stenen tijdperk tot de Griekse tragedies en van Shakespeare tot Robin Hood: Child neemt je mee langs alle grote helden – inclusief zijn eigen held, Jack Reacher.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen
Luitingh Sijthoff
21 februari 2020
21 februari 2020

Kees van Duyn Hebban Recensent

Geen lofzang op de fictieve held

door: Kees van Duyn

Lee Child, een pseudoniem voor Jim Grant, is vooral bekend geworden door zijn langlopende serie rond personage Jack Reacher, een voormalig majoor van de Amerikaanse militaire politie. Daarnaast heeft hij eveneens een aantal korte verhalen geschreven en nu staat er ook een non-fictie op zijn naam....

Reacties op: De held