De held van Fabel

De held van Fabel

Gelezen 14 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 19 Favoriet 1 Recensies 2
Junior Lijsten 1   Topics 0

Indira staat al haar hele leven in de kantlijn, wachtend op een kans om als personage te schitteren. Dus wanneer ze hoort dat ze is uitgekozen om naar Fabel af te reizen en aan de beroemde Hogeschool voor Helden te studeren, een school die bekend staat om het afleveren van de allerbeste helden, kan ze haar oren niet geloven.
Maar Indira's droom om een held te worden valt in het water. Haar auditie loopt in de soep en bezorgt haar een plek in het bijfigurenprogramma, en pogingen om haar mentoren - bekende hoofdpersonages als Alice uit Wonderland en Romeo Montague - hun ongelijk te bewijzen worden continu gedwarsboomd. Indira krijgt al snel het gevoel dat een slechterik de boosdoener is.
Het wordt op school steeds gevaarlijker en Indira ontdekt dat heel Fabel wordt aangevallen. Met haar vrienden Maxi en Phoenix aan haar zijde zoekt ze naar aanwijzingen om degene die hen met duistere magie bedreigt, te ontmaskeren. Maar hoe meer Indira ontdekt, hoe meer ze gaat twijfelen aan haar plaats in deze verhalenwereld. Kan een bijfiguur écht de held van het verhaal worden?

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar