De huisvriend

De huisvriend

Gelezen 29 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 14 Favoriet 1 Recensies 0
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0

Jonas Balsam is beheerder van het landgoed Storm Lake en ogenschijnlijk de enige bewoner. Wat niemand weet is dat hij al bijna twintig jaar het bestaan van de mensenschuwe Benjamin Krendler verbergt. Het bewaken van deze precaire constructie is Balsams werkelijke dagtaak. Menselijk contact wordt vrijwel helemaal geweerd. De enige complicerende factor is de huisvriend, een emeritus hoogleraar die Benjamin wekelijks colleges aan huis geeft. Het is dan ook deze figuur die een onhoudbare keten van gebeurtenissen in gang zet. Niet alleen dreigt hierdoor zijn beschermeling aan de buitenwereld te worden blootgesteld, ook moet Balsam onder ogen zien waarom hij zijn leven zonder enige reserve opoffert voor dat van een ander. De bedwelmende verbeeldingskracht van Bertram Koeleman doet denken aan het werk van Paul Auster. Met 'De huisvriend' schreef hij een ijzingwekkende en betekenisvolle roman over leven in dienst van een ander.

Atlas Contact
09 augustus 2013
9789045020334 , 9789025441562 , 9789046706619

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 12,50 Bestel het e-book € 6,99

Andere media

VN: