De illusie van drank

De illusie van drank

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Culinair   Topics 0
Hoe kan het dat we dranken, zoals whisky, wijn en bier, zien, ruiken en proeven? Wie is de betere ruiker, de vrouw of de man? Wat heeft taal met geur- en smaakperceptie te maken? Hoe drinken we drank in de toekomst en wat nemen we niet waar, maar bestaat toch?
Wanneer we een glas drank nemen, zien we het glas. We zien het effect van licht op het glas, we zien de drank in het glas bewegen. De kleur zien we, de drank ruikt aangenaam, de smaak is wellicht geweldig en we zijn tijdens het genieten doorgaans niet bezig met het feit dat al dit moois een illusie is.
Jeroen Derks neemt je met een heldere evenwichtige schrijfstijl mee op reis naar de kern van wat drank is. Deze reis begint bij de zintuigen en voert je via de illusies die het brein creëert naar de meest recente ideeën over realiteit.
Bijzonder interessante materie en het is boeiend geschreven. Mijn complimenten.
Hans Offringa, Keeper of the Quaich
Jeroen Derks (1983) is werkzaam als scientific programmer bij het prestigieuze Max Planck Institute for Psycholinguistics en stond in 2007 bij de Radboud Universiteit Nijmegen aan de wieg van een van de eerste Virtual Reality labs voor psychologisch onderzoek. Hij zat verscheidene jaren in de organisatie van het whiskyweekend Maltstock. Naast programmeur is hij kunstenaar en gepassioneerd whiskydrinker.
Culinair
Uitgeverij Elikser B.V.