De jonge erfgename

In deze spannende en avontuurlijke roman doet Konsalik zijn naam als rasverteller ruimschoots eer aan. Hij neemt ons mee naar de internationale jetset, waarvan Lyda Penopoulos als rijkste meisje ter wereld het stralende middelpunt is.

Na de dood van haar vader heeft ze een wereldwijd handelsimperium geërfd en met het succes neemt ze de leiding daarvan over. Lyda heeft alles wat haar hart begeert. Alleen de liefde ontbreekt. Tot ze Boris Lobow ontmoet, een jonge Rus met wie ze, na een korte onstuimige romance, trouwt. Dat bericht slaat in als een bom. Er wordt openlijk getwijfeld of Boris echt alleen maar een lagere employé is bij het Russische handelsagentschap. De Amerikaanse geheime dienst, de CIA beweert dat Boris een KGB-agent is. Lyda, die hoopt eindelijk haar grote liefde ontmoet te hebben, steunt haar man. Tot ze, door twee geheime diensten, als en pion tussen Oost en West heen en weer wordt geschoven.

Is De jonge erfgename het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De jonge erfgename