De juf die geen juf is

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 3

Vanaf het moment van publicatie van Katrín Gudmundsson’s blog ‘We gaan een leraren-risicolijst maken’ gaan haar blogs viraal. En terecht, want Katrín opent de ogen voor zo veel leed waar kinderen in opgroeien.’ Marije van den Bovenkamp - Hoofdredacteur Blogzinnig Katrín Gudmundsson beschrijft op aangrijpende en rake wijze de verborgen leefwereld van de jongeren die zij heeft begeleid in het onderwijs. De lezer wordt meegenomen naar de vaak pijnlijke situatie van de jongere. Ze beschrijft niet alleen hun kwetsbare kant, maar ook die van het systeem en haarzelf. ‘De juf die geen juf is’ ontroert, verwondert en inspireert om zonder oordeel en met compassie te kijken en te luisteren naar elkaar. ‘Als je van iedereen de situatie of het verleden ziet, zou je minder snel oordelen.’ Nazmiye Oral Het boek ‘De juf die geen juf is’ bestaat uit nieuwe en reeds eerder gepubliceerde verhalen. De verhalen hebben vele reacties opgeroepen van ouders en docenten tot studenten en pedagogen.

26 november 2020
15 december 2020

Reacties op: De juf die geen juf is