De jungle op zee

De jungle op zee

Gelezen 20 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 17 Favoriet 0 Recensies 15
Spots 2   Topics 0
Geen plek op aarde is zo wetteloos als de oceaan. Criminelen en bedrijven kunnen daar bijna overal mee wegkomen, wat dus ook gebeurt. Maar dankzij De jungle op zee van Ian Urbina, winnaar van de Pulitzerprijs, kan niemand meer wegkijken. De onverschrokken Urbina reisde jarenlang over de wereld om verslag te doen van onopgeloste moorden, piraterij, moderne slavernij aan boord van grote schepen en ernstige milieumisdrijven, zoals overbevissing en vervuiling. Hij laat overtuigend zien dat zulke misdaden straffeloos worden gepleegd. Er zijn niet alleen veel menselijke slachtoffers, maar ook de planeet is de dupe van de illegale visserij, het dumpen van olie en oorlogsafval als mosterdgas en zeemijnen. Deze page turner geeft voor het eerst een schokkend beeld van de criminaliteit op onze zeeën. +

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen
Atlas Contact
15 augustus 2019
08 oktober 2019
9789045031934 , 9789045031941

Reacties op: De jungle op zee