De kinderplaneet

Een ogenschijnlijk aimabel gesprek op de bank op een zaterdagmiddag, terwijl in de kamer ernaast een kind slaapt, heeft de kracht om een gezin uiteen te scheuren. Omdat de kerstdagen zich aandienen houden Frederika en Henrik hun scheiding nog even voor zich. In januari worden ze geconfronteerd met pijnlijke taken: ze moeten elk object in het huis classifi ceren als ‘van jou’ of ‘van mij’. Weken worden opgedeeld in een ingewikkelde grafi ek die defi nieert wie het recht heeft om tijd door te brengen met hun dochter.
Terwijl ze soms het gevoel heeft dat ze haar verstand verliest, ontleedt Frederika meedogenloos haar relatie met Henrik. Ze vraagt zich af of het gezinsleven of totale overgave in de liefde voor haar wel mogelijk is.

Recensies (1)

Is De kinderplaneet het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De kinderplaneet