De klap

We maken in ons werk veel mee. Zorgverleners, dienstverleners en hulpverleners worden in hun vak regelmatig geconfronteerd met pijnlijke, verdrietige, schokkende of belastende gebeurtenissen. 'Ze horen erbij'. Maar kunnen wel effect hebben op je psychisch welbevinden. Vooral als gebeurtenissen zich stapelen. Het kan simpelweg 'te veel' worden. Dit boek beschrijft in heldere taal wat een gebeurtenis met je kan doen, hoe 'opvang en nazorg' georganiseerd kan worden en hoe het -in de kern- uiteindelijk op één belangrijk element uitkomt: 'zorg en aandacht voor elkaar'. Brandweer? Politie? Ambulancemedewerker? Of verpleegkundige of verzorgende? Je hebt recht op goede nazorg bij al het belastende wat je vak je kan opleveren. Goede zorg voor 'jezelf en je collegae' stelt je in staat je vak te blijven uitoefenen.

Is De klap het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De klap