De kleuren van licht

De kleuren van licht

Rank 1252 Gelezen 8 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 50 Favoriet 2 Recensies 0
Fantasy & SF Artikelen 1   Topics 0

V.E. Schwab is een meester in het oproepen van nieuwe werelden en doet denken aan J.K. Rowling en J.R.R. Tolkien
Acteur Gerard Butler kocht met zijn productiemaatschappij de film- en televisierechten
De kleuren van licht is een achtbaan aan emoties. En dat gevoel wil ik keer op keer beleven. Dit boek is perfectie.’ Zonenmaan.net
De gevoelige balans tussen de vier Londens staat op het punt te breken. De ooit zo vereerde magie werpt zijn duistere schaduw over Rood Londen en maakt de weg vrij voor een ander Londen om de macht te grijpen. Kell begint te bezwijken onder de druk van tegenstrijdige loyaliteiten en Lila moet leren haar magie te beheersen, voordat de magie háár beheerst.
Intussen verzamelt kapitein Alucard Emery zijn bemanning en bereidt hij zich voor op een race tegen de klok om het onmogelijke voor elkaar te krijgen. In de schaduwen keert een oude vijand terug om de kroon op te eisen, terwijl een gevallen held een wereld probeert te redden die voor zijn ogen uiteen lijkt te vallen.
Wie zal de macht grijpen? Wie zal roemloos ten onder gaan? Wie redt het tot het einde van deze overdonderende trilogie?
De pers over de Schemering-trilogie
'Geweldig creatief en vindingrijk.’ The Guardian
‘Heeft alles om een klassieker te worden. Dit boek is goud waard.’ Deborah Harkness, auteur van Allerzielen
‘Intelligent, grappig en sexy. Schwab is een nieuwe ster aan het fantasy-firmament.’ The Independent
‘Verslavend en fascinerend.’ Entertainment Weekly
‘Schwab creëert op ingenieuze wijze een geheel nieuw soort fantasy: avontuurlijk, verfrissend en met een boeiende anti-heldin.’ Publishers Weekly
‘Je kunt gewoon niet ophouden met lezen. Schwabs personages zijn zo rijk en levendig.’ NPR

Sciencefiction & Fantasy
Boekerij
16 januari 2020

Lezerswaarderingen

Artikelen over De kleuren van licht

Deze boeken komen eraan #2: Young Adult & SFF
26 oktober 2019 13 reacties