De kleuren van mijn ziel

Griekenland is veel meer dan een mooie vakantiebestemming. Rona Lichtenberg laat de lezer door het land reizen in negen bloemrijke, soms mystieke verhalen en biedt een intieme blik op het dagelijkse Griekse leven waarvan tradities, oude mythen en religie een natuurlijk onderdeel vormen. We zien een Nederlandse vrouw die bepaalde woorden niet wil horen en een dorp dat gebukt gaat onder een donker geheim. We lezen over een eeuwenoud lied dat een lotsbestemming in zich draagt, over een herder die in de eenzaamheid van de bergen zijn geluk vindt en over kleurrijke zigeuners die hun stempel drukken op een kleine gemeenschap. Over een legende die zich op magische wijze lijkt te verstrengelen met het heden en over de terugkeer van een moedige strijdster. Na het lezen van deze verhalen zal Griekenland nooit meer hetzelfde zijn.

Rona Lichtenberg raakt de ziel van iedere lezer door de subtiele magie waarmee zij oude legenden verweeft met het vaak harde dagelijkse Griekse leven. Wilma Hollander een Hollandse schrijfster in Griekenland

In geuren en kleuren, met veel oog voor detail, roept Rona de Griekse wereld op vol zinnelijkheid en passie. Rosita Steenbeek schrijfster

Rona Lichtenberg weet als geen ander het gewone, aardse Griekenland te verbeelden. Peter van Riel hoofdredacteur Griekenland Magazine

Is De kleuren van mijn ziel het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De kleuren van mijn ziel