De koffer

Junior   Topics 0
De koffer is een bijzonder prentenboek dat aan het denken zet over vreemdelingen en vluchtelingen

Op een dag verschijnt er een oververmoeide vreemdeling met slechts een koffer. Iedereen barst van de vragen. Wat komt hij doen? Waar komt hij vandaan? En: wat zit er toch in die mysterieuze koffer?

Chris Naylor-Ballesteros
De koffer is een hartverwarmend verhaal over hoop en vriendelijkheid en de manier waarop we omgaan met mensen in nood. Met slechts een paar personages en eenvoudige illustraties heeft Chris Naylor-Ballesteros een raak en ontroerend verhaal gecreëerd dat ouders en kinderen aan het denken zal zetten. Sterk door zijn eenvoud.

Khaled Hosseini
Khaled Hosseini, auteur van de bestseller De vliegeraar is erg onder de indruk van De koffer:
‘In een tijd waarin meer dan 65 miljoen mensen op de vlucht zijn voor geweld maakt dit prachtig geïllustreerde
en ontroerende verhaal over vriendelijk zijn tegen vreemden diepe indruk. Ik hoop dat alle ouders De koffer met
hun kinderen zullen lezen.’
Kind & Jeugd