De kooi

Rank 192 Gelezen 221 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 174 Favoriet 10 Recensies 12
Thrillers & Spanning Lijsten 3 Spots 3   Topics 0
In De kooi vertelt undercoveragent Marcel van de Ven zijn verhaal. ‘Zes jaar lang heb ik me beziggehouden met zaken van leven of dood. Liquidaties, drugshandel, terrorisme, gijzelingen en ontvoeringen, moorden die onoplosbaar leken: ik heb het allemaal gezien.’ In 2003 zette de Nederlandse politie een eenheid op die zo geheim was dat zelfs binnen het korps bijna niemand ervan wist. Vier mensen werden getraind om – gewapend met de nieuwste technieken, stalen zenuwen en een license to kill – de zwaarste criminaliteit te bestrijden. Vanuit De kooi, hun streng beveiligde basis, leverden ze een unieke bijdrage aan de strijd tegen onder meer moordenaars, terroristen, drugshandelaren, overvallers en ontvoerders. In een tijd waarin de criminaliteit drastisch veranderde en verhardde, stonden ze dag en nacht paraat, 365 dagen per jaar. Het vaak levensgevaarlijke en in het diepste geheim uitgevoerde werk bepaalde hun hele bestaan. Ze déden dit werk niet, ze wáren het. Nog nooit trad iemand van dit team naar buiten. Tot nu. In De kooi kijkt Marcel van de Ven, een van die vier pioniers, terug op de vele bloedstollend spannende acties die hij met zijn collega’s uitvoerde en de grote gevolgen ervan, zowel op het gebied van de opsporing als voor zijn eigen leven. +

Spannende boeken algemeen
Ambo|Anthos