De kracht van diabetes

'Het is een klamme hete dag in juni, de zon zinkt als een vuurbal in de grond. Snikkend loop ik op het fietspad. Mijn glucosesensor heb ik nu drie maanden, maar ik voel me nog steeds opgebrand. Ik ben aan het eind van mijn suikerlatijn. Is dit nu mijn leven, vraag ik mij af?'

Dertig jaar lang worstelde Ingrid Smit met haar diabetes type 1. Ze ontdekte dat wisselende bloedsuikers niet de oorzaak zijn van vermoeidheid en depressie bij diabetes. Haar energie en vrijheid heeft ze nu teruggewonnen. De kracht van diabetes beschrijft haar zoektocht en onthult nieuwe inzichten. Krijg jij ook een punthoofd van die wisselende suikerwaarden? En wil je weer lekker kunnen leven, in plaats van alleen maar staren naar je cijfers? Wil je weten hoe je mentaal en fysiek fit blijft, ondanks je diabetes? Leer ook welke stap je vandaag nog kunt zetten naar een evenwichtiger leven met stabielere bloedsuikers, meer energie en vrijheid. Pak met dit boek de regie over je leven terug.

Ingrid Smit (1968) studeerde Communicatiekunde aan de Rijksuniversiteit Groningen. Met haar man en vier kinderen woont ze op een grote boerderij in Drenthe. In haar coachpraktijk De kracht van diabetes begeleidt zij mensen met diabetes type 1 en 2 naar een mentaal en fysiek fit leven.

Recensies (1)

Is De kracht van diabetes het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De kracht van diabetes