De laatste liefde van mijn moeder

We schrijven begin jaren tachtig, vorige eeuw. Martine Withofs heeft een nieuwe liefde en is net bij hem ingetrokken, met medeneming van een paar pannen, de sofa, de televisie en haar elfjarige zoontje Jimmy. Die ziet zich opgescheept met een stiefvader die hem er liever niet bij had gehad, maar die toch besluit zijn nieuwe gezin te trakteren op een zomerweekje in het buitenland.
Voordat Martine gewend is aan de gedachte dat ze een aantal afleveringen van haar favoriete tv-serie moet missen, zitten ze al in een overvolle touringcar naar het Zwarte Woud. Tijdens de reis raakt Jimmy bevriend met de vier jaar oudere Héloïse, die hem een schokkend nieuwtje weet te vertellen over zijn moeder en haar minnaar.

Het schrijfplezier en het talent van Verhulst spatten weer van de pagina¿s. Het verhaal is net zo meeslepend als De helaasheid der dingen en even poëtisch als Mevrouw Verona daalt de heuvel af. ¿Hij is een van de grootste, meest woeste talenten van de Vlaamse letteren.¿ ¿ NRC HANDELSBLAD

¿Verhulst houdt met weemoed en snijdende humor zijn jeugdsentiment eronder.¿ ¿ DE VOLKSKRANT

¿De hipste en toegankelijkste schrijver van het moment. ¿ ¿ HUMO
¿Dimitri Verhulst is wat je zegt een literaire hit.¿ ¿ HP DE TIJD

Dimitri Verhulst (Aalst, 1972) won in 2009 de Libris Literatuurprijs met Godverdomse dagen op een godverdomse bol. Datzelfde jaar werd de verfilming van zijn bestseller De helaasheid der dingen een bioscoophit.

Recensies (3)

Meer recensies

Is De laatste liefde van mijn moeder het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De laatste liefde van mijn moeder