De Lab Baby
  Lees een fragment

De lab baby

Gelezen 31 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 7

Patricia van Liemt (1978) studeerde filosofie maar koos uiteindelijk voor een carrière bij de radio. Ze werkte voor 100% NL en is sinds 2010 iedere werkdag te horen op Q-Music, waar ze samen met Jeroen van Inkel de middagshow presenteert. De lab-baby is haar debuutroman, gebaseerd op haar eigen ervaringen met ivf. Suzanne heeft de leukste baan van de wereld, een hechte vriendengroep en ze woont samen met haar grote liefde Jasper. Wanneer ze tegen alle verwachtingen in niet zwanger wordt, stapt ze vol overgave in de wereld van ivf. Maar dat is niet bepaald makkelijk: ze krijgt te maken met onderzoeken, hormoonbehandelingen en grote onzekerheden. Haar relatie met Jasper komt onder druk te staan en Suus vlucht in haar werk en wordt getroost door collega Stijn. Zal haar grote wens ooit nog in vervulling gaan? `Patricia laat zien dat het niet voor iedereen even makkelijk is om zwanger te raken. Ik denk dat er veel mamas zijn die zich zullen herkennen in haar verhaal. Phaedra Werkhoven, hoofdredactrice Mama Magazine `Patricia heeft een mooie, openhartige roman geschreven over de mentale en fysieke rollercoaster waarin je zit tijdens een ivf-traject. Leco van Zadelhoff

Sijthoff
07 mei 2007