De Lincoln Highway

De Lincoln Highway

Rank 490 Gelezen 8 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 109 Favoriet 1 Recensies 0
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0

De zomer van 1954: na anderhalf jaar in de jeugdinrichting Salina te hebben vastgezeten, keert de achttienjarige Emmett Watson terug naar zijn ouderlijk huis in Nebraska. Het enige wat daar nog op hem wacht is zijn kleine broertje Billy. Emmetts moeder verliet het gezin toen hij jong was, zijn vader is onlangs overleden en de familieboerderij is door de bank in beslag genomen. Emmett wil met zijn broertje opnieuw beginnen, op een plek ver van huis. Samen met Billy is hij van plan de Lincoln Highway te volgen naar San Francisco, een route die hun moeder volgens een stapel mysterieuze ansichtkaarten jaren eerder heeft afgelegd. Als Duchess en Woolly, twee vrienden uit Salina, plotseling opduiken, neemt de roadtrip een wending. Samen hebben de vrienden een heel ander plan bedacht voor de toekomst van Emmett, een plan dat hen allemaal op een noodlottige reis in de tegenovergestelde richting zal brengen – naar New York.

Towles neemt je mee op een roadtrip door de Verenigde Staten van de jaren vijftig: een ware odyssee met verschillende obstakels en kleurrijke personages.

Populaire fiction algemeen
J.M. Meulenhoff