De Loverman

Gelezen 13 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 1 Recensies 3
Thrillers & Spanning Artikelen 9 Lijsten 1   Topics 0

Ernst Jansen die Steur aan zijn naam toevoegde als eerbetoon aan zijn moeder was een autoriteit op het gebied van de bestrijding van alzheimer, parkinson en multiple sclerose. Veel patiënten liepen weg met de vriendelijke neuroloog, maar anderen kunnen nog steeds zijn bloed wel drinken.
Jansen Steur werd door het bestuur van het Medisch Spectrum Twente in Enschede in 2004 weggestuurd na ernstige verdenkingen van foute diagnoses, verslaving, vervalsen van recepturen en cannabisgebruik gedurende meer dan vijf jaar. De neuroloog hoefde zich niet te verantwoorden voor het medisch tuchtcollege of de strafrechter en kreeg de kans in Duitsland weer aan het werk te gaan. Pas begin dit jaar kwam de vraag: waarom lieten bestuurders, collega’s en inspecteurs de specialist jarenlang in Enschede zijn gang gaan?

In De Loverman krijgt vrouwenversierder Elmer Melaan met die vraag te maken, evenals de eenzame Debby van Selm en de gepensioneerde wijkagent Ferdinand te Wolde. Ze vinden het antwoord in een verlaten gebied van de Ierse westkust.

Zwarte Zwaan

Meer artikelen

Andere media

VN:

Hebban recensie

Een authentieke en vindingrijke thriller

door Mads Bruynesteyn op 24-10-2013

Ernst Jansen Steur. Ooit een uitstekend chirurg, maar nu een omstreden boeman. De neuroloog schreef jarenlang verkeerde geneesmiddelen voor en stal medicijnen uit het ziekenhuis. Daarnaast stelde hij tientallen foute diagnoses. Hij vertelde patiënten dat ze alzheimer, MS of parkinson hadden, maar later bleek dat ze helemaal niet ernstig ziek waren. Zelf zegt Jansen Steur dat hij zijn fouten heeft...

Lezersrecensies (2)

De loverman

door: Astrid80 1 like
Het gaat niet echt over de neuroloog. Het gaat meer om het verleiden van vrouwen om achter informatie te komen van mensen die ermee te maken hebben gehad. Het was wel aardig om te lezen, maar ik vond het erg geweldadig.

Bizar

door: Diederick 1 like

Je denkt dat het over de neuroloog gaat, maar die is alleen maar decor, bizar! Als je Peter de Zwaan fan bent moet je dit ook zeker lezen.