De maan van het rendier

Twintigduizend jaar geleden, toen een groot deel van het noordelijk halfrond onder ijs lag bedekt, bestond Siberië uit een mozaïek van bos, toendra en steppen. Tegen deze achtergrond leert u het leven kennen van de warmbloedige, eigenzinnige Yanan, en van de mensen onder wie ze opgroeit tot jonge vrouw. Zij allen trachten te overleven in een harde werkelijkheid van honger, van gewelddadige dood, van liefde en jaloezie, van riten en geesten rond huwelijk en bloedverwantschap. U bent getuige van de conflicten die ontstaan wanneer twee groepen mensen, elk met hun eigen aard en zeden, gaan samenleven: de agressieve mammoetjagers en de vreedzame, innerlijk beschaafde mensen van Yanan’s volk. En u voelt hoe het is om als één met de natuur te leven, met dieren als wolven, beren, mammoeten, rendieren en neushoorns. In De maan van het rendier vloeit verbeelding moeiteloos over in werkelijkheid. Het is een betoverende roman die een diepe, onuitwisbare indruk zal achterlaten, als leefden Yanan en de haren nog onder ons.

Recensies (1)

Is De maan van het rendier het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De maan van het rendier