De machteloze staat

De nationale staat is in een fundamentele crisis beland. Zowel de politiek als de overheid mist steeds meer de aansluiting met de samenleving en de economie, terwijl de voorheen onaantastbare macht van Den Haag onherroepelijk weglekt naar het internationale bedrijfsleven en Brussel.
In De machteloze staat verkent Joop Hazenberg (1978) de grenzen van de Haagse macht. Hij beschrijft hoe groot het onvermogen was toen de overheid de krediet- en eurocrisis te lijf probeerde te gaan. En hij toont aan dat 'de burger' allang niet meer luistert naar bestuurders en andere gezagsdragers.
In een visionair verhaal laat Hazenberg zien hoe we uit deze bestuurlijke en politieke crisis kunnen komen: door als burger en bedrijf volop gebruik te maken van het zelforganiserend vermogen van de netwerksamenleving.

Is De machteloze staat het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De machteloze staat