De man die stierf als een zalm

De man die stierf als een zalm

Gelezen 6 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 2
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0

De 89-jarige Martin Udde is vermoord met een werpspies zoals die wordt gebruikt in de zalmvisserij. Bovendien is zijn tong op de grill gelegd. Wie schuilt er achter deze misdaad en waarom heeft de dader gekozen voor deze gruwelijke methode?

De lokale politie van het Noord-Zweedse stadje Pajala krijgt hulp van Therese Fossnes van de recherche in Stockholm. Ze is een supercop: jong, efficiënt, afgetraind en aantrekkelijk. Maar de chauvinistische gemeenschap van Pajala, die de lokale cultuur en de pas erkende eigen taal koestert, werkt haar tegen. Voor hen is Fossnes het symbool van het officiële Zweden dat neerkijkt op de mensen in het Zweeds-Finse grensgebied.

Detective
Oorspronkelijke titel
Mannen som dog som en lax
Cora Polet
Uitgeverij De Geus B.V.
20 februari 2009
20 februari 2009

Opmerkelijke thriller

door: Jensy Franco Barate 1 like
De Zweedse Mikael Niemi werd geborgen in Pajada, een dorpje in het noorden van Zweden dicht bij de Finse grens. Niemi begon al in zijn tienerjaren met schrijven. Zo schreef hij vanaf zijn vijftiende verschillende gedichten en verhalen. Zijn officiële debuut was in 1988 met de dichtbundel Näsblod...

Reacties op: De man die stierf als een zalm