De man uit de toekomst

De man uit de toekomst

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 0
Kernwapens, speltheorie, computers, de smartphone in je zak. Ze dragen allemaal de vingerafdrukken van één opmerkelijke man. John von Neumann, geboren rond de vorige eeuwwisseling in Boedapest, is een van de meest invloedrijke wetenschappers die ooit heeft geleefd. Zijn collega’s geloofden dat hij de snelste hersenen ter wereld had.
Maar ondanks zijn bijdragen aan de theorie van wiskunde, economie, logica, complexiteit en kwantumfysica, werd John von Neumann op de een of andere manier nooit zo’n bekendheid als Einstein. Ananyo Bhattacharya brengt daar verandering in. Hij onderzoekt hoe een combinatie van genialiteit en unieke historische omstandigheden een enkele man in staat stelde om door talrijke wetenschapsgebieden te razen en revoluties te ontketenen waar hij ook ging. De man uit de toekomst is een virtuoze, intellectuele biografie die recht doet aan de visionaire denker die Von Neumann was.

Geschiedenis & Politiek
Historische biografieen
Atlas Contact
16 september 2022
16 september 2022

Reacties op: De man uit de toekomst