De meester van het leven

Rank 1384 Gelezen 8 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 17 Favoriet 6 Recensies 3
Literatuur & Romans Lijsten 1   Topics 0
Op een zonovergoten meidag in 1992 wordt in het Belgische dorpje Belsele de wereldvermaarde DNA-onderzoeker Renaat Plageens ten grave gedragen. Tijdens een mysterieuze viering nemen zijn dierbaren, zijn vrienden en zijn kennissen afscheid van hem. Renaats leven lijkt voorbij te zijn, maar een ongelofelijk geheim begint zich te ontvouwen.
De meester van het leven reconstrueert op een magistrale wijze het levensverhaal van deze getalenteerde weesjongen. In een meeslepende carrousel van ogenschijnlijk dagelijkse gebeurtenissen zien we Renaat verwoed speuren naar zijn oorsprong, en naar goedheid, schoonheid en waarheid. In een mum van tijd wordt de lezer zijn metgezel op een fenomenale reis door de tijd. Tijdens zijn odyssee ontmoet Renaat vele mensen. Hij ervaart vreugde en verdriet, schippert tussen hoop en wanhoop, en reikhalst vurig naar liefde en licht. Maar wie is zijn meester van het leven?

De meester van het leven is een verrassende psychologische, filosofische en spirituele compositie die de hedendaagse mens haarfijn doet stilstaan bij zijn oorsprong en bij de unieke bestemming in zijn bestaan. Het is een aangrijpend verhaal over de innerlijke strijd tussen leugen en waarheid, tussen goed en kwaad, en tussen leven en dood. De vele existentiële dimensies en de kern van de zinzoekende mens worden er op een briljante wijze in belicht. De meester van het leven leest als een tijdloze levensgids voor wie het leven authentiek wil leven.

Peter Knapen (Sint-Niklaas, 1961) was een kwart eeuw docent psychologie, opvoedkunde en onderwijskunde in onder andere de Karel de Grote-Hogeschool. Daarna specialiseerde hij zich als onderwijsadviseur in de persoonlijke coaching en team-coaching van leraren, directies en pedagogisch begeleiders. Het voorbije decennium raakte hij gepassioneerd door leiderschapsontwikkeling. In 2016 publiceerde hij over ‘Leiderschap, spiritualiteit en professionele integriteit’ aan de KU Leuven. In De meester van het leven deelt hij voor het eerst zijn fascinatie voor de innerlijke wereld van de mens, en voor de inspiratie die ons vanuit de psychologie, filosofie en spiritualiteit wordt geschonken.

Uitgeverij Elikser B.V.
04 januari 2021
04 januari 2021

Reacties op: De meester van het leven