De meisjes van Manhattan

De meisjes van Manhattan

Gelezen 69 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 61 Favoriet 2 Recensies 25
Literatuur & Romans Lijsten 2 Spots 17   Topics 0   Leesclub
Fiona Davis schreef met De meisjes van Manhattan een roman over New York, liefde en obsessie.

De New Yorkse Rose heeft haar leven op orde. Ze heeft een nieuwe baan bij een website en is bij haar vriend ingetrokken in het appartementencomplex The Barbizon. Haar enige probleem is dat ze snel met een artikel voor de site moet komen. Haar verhuizing brengt haar op een idee: The Barbizon wordt het onderwerp, waar vroeger beroemde actrices zoals Grace Kelly hebben gewoond. Wanneer ze in de lift de bejaarde Darby McLaughlin ontmoet, die er al sinds de jaren vijftig woont, weet ze het precies: Darby moet centraal staan in het artikel. Het gerucht gaat dat Darby betrokken is geweest bij een schandaal. Ze moet haar er dan wel van zien te overtuigen met haar te praten.
Op ingenieuze wijze wisselen de verhalen van Darby en Rose elkaar af, om te eindigen in een fatale avond.

Ambo|Anthos
27 februari 2017