De meisjesmagneet

Rank 1528 Gelezen 567 Aan het lezen 8 Wil ik lezen 377 Favoriet 17 Recensies 31
Feelgood Artikelen 3 Lijsten 4 Spots 11   Topics 0   Leesclub

Een heerlijk verhaal over de onwaarschijnlijke liefde tussen een keurige student en een ruige muzikante
Met haar dagelijkse vervolgverhalen op Facebook, daarna uitgegeven als de Eilandliefde-serie, wist Jackie vele fans aan zich te binden.

Reinout Hollebeecq is een keurige, wat onzekere jongen uit Baarn die in Amsterdam Nederlands gaat studeren. Hij droomt van de liefde, maar gelooft eigenlijk niet dat een jongen als hij ooit serieus genomen kan worden door een meisje. Muziek is zijn enige ontsnappingsmogelijkheid: hij kan prachtig pianospelen en zingen, maar alleen klassiek.
Hij komt in Amsterdam boven een meisje van zijn eigen leeftijd te wonen. Ze is bassist in een metalband, heeft een knipperlichtrelatie met de ruige zanger van de band, en leeft een beetje op de rand. Het verschil met zijn eigen achtergrond had niet groter kunnen zijn. Maar als de zanger ziek wordt en het meisje Reinout vraagt om in te vallen in de band, gaat er een wereld voor hem open. Een wereld waarin hij zichzelf opnieuw kan uitvinden. Waarin hij zijn onzekerheid, zijn verlegenheid en zijn maagdelijkheid verliest en tot zijn eigen verrassing een meisjesmagneet wordt. Diep in zijn hart doet hij het allemaal voor zijn buurmeisje. Maar die is zo beschadigd dat er meer nodig is dan een coole uitstraling om haar voor zich te winnen.

De pers over de boeken van Jackie van Laren
‘Heerlijk voor op het strand of onder de parasol!’ De Telegraaf/Vrouw
‘Een snelle en heerlijke roman die je niet snel wilt wegleggen.’ Hebban.nl
‘Een achtbaan van emoties, drukte, aantrekkingskracht en ervaringen.’ ***** Chicklit.nl
‘Een heel spannend, romantisch verhaal over liefde, vertrouwen, vallen en opstaan.’ Perfecteburenleesclub.blogspot.nl

Romantiek
Romantiek
Boekerij
15 januari 2019
15 januari 2019
9789402312089 , 9789022585658

Seks, drugs en rock-'n-roll ft. klassieke muziek

door: Diana Mom

De meisjesmagneet is het tiende boek van feelgoodauteur Jackie van Laren (1968). Na de ‘Q’-serie, Vallen en Opstaan en de ‘Eilandenliefde’-reeks besloot Van Laren een stand alone te schrijven. In De meisjesmagneet gaat het om een stoere metalchick en een rustige onzekere klassieke muzikant.

Wanneer...

Reacties op: De meisjesmagneet