De melodie
  Luister een fragment

De melodie

Gelezen 7 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Lijsten 2   Topics 0

De oude chansonnier Alfred Busi slijt zijn dagen in de prachtige vervallen villa aan de kust waar hij is opgegroeid. Zijn leven lijkt bezig aan het slotakkoord; hij is weduwnaar en mist zijn vrouw; hij wordt binnenkort geëerd om zijn verdiensten voor zijn geboorteplaats. Al kijkt hij terug op een rijk leven, de dagen die voor hem liggen, lijken vooral uit herinneren te bestaan.

Maar dan zijn er enkele kleine dissonanten; een aanval van een mysterieus wezen, een projectontwikkelaar met grootse plannen, een roddeljournalist op zoek naar een thema. En plots klinken er in Alfreds leven andere harmonieën dan hij ooit voor mogelijk had gehouden.

De Geus
01 mei 2018
08 mei 2018

Marvin O. Hebban Recensent

Een musical in boekvorm

door: Marvin O. 3 reacties 2 likes

Alfred Busie is een zestiger, sinds twee jaar weduwnaar, en als chansonnier stilaan over het hoogtepunt van zijn carrière heen. Hij zingt nog steeds en speelt nog piano, maar sinds de dood van zijn vrouw is de animo weg. Bij aanvang van het boek staat hij op het punt het Verdienstelijk...

Reacties op: De melodie