De middeleeuwers

'De middeleeuwers' van Luit van der Tuuk en Leon Mijderwijk werpt nieuw licht op de mensen uit de middeleeuwen. Door wetenschappelijke historisch onderzoek is ons beeld van de middeleeuwen als duistere tijd recentelijk bijgesteld. De vroegmiddeleeuwse monniken zorgden ervoor dat wetenschappelijke en literaire kennis bewaard bleef. Maar het gebrek aan geschreven bronnen uit de periode 500-1000 maakt het lastig ons een beeld te vormen van de belevingswereld van de middeleeuwers. Dit rijk geïllustreerde boek met afbeeldingen en kaarten vormt een verfrissende aanvulling op onze kennis. Op basis van historische bronnen en archeologische kennis schilderen Luit van der Tuuk en Leon Mijderwijk in ‘De middeleeuwers’ een divers en complex beeld van priesters, barden, herbergiers, reizigers en krijgslieden uit het huidige België en Nederland.

Is De middeleeuwers het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De middeleeuwers