De middeleeuwse teljoor

Rank 7862 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0

Wat aten onze middeleeuwse voorvaderen? Welke eetgewoontes hielden ze erop na? Hoe bewaarden ze hun voedsel? Met welke bereidingswijzen maakten ze hun maaltijden klaar? Als horeca-docent werd Eric De Keyser voortdurend geconfronteerd met deze vragen. Hij verdiepte zich in het onderwerp en vond voldoende antwoorden om er een boek aan te wijden. De middeleeuwse teljoor neemt je mee achter de schermen van de kloosterkeuken, de armendis, de aristocratische keuken en de Bourgondische feestmaaltijd. De auteur serveert je de uiteenlopende invloeden die de West-Europese culinaire geschiedenis hebben bepaald, en laat je proeven van de evolutie die onze eetcultuur in de middeleeuwen heeft doorgemaakt. Ten slotte krijg je een aantal verrassende middeleeuwse recepten voorgeschoteld die je zelf kan klaarmaken en beoordelen. Dit onverbloemde stukje historie over middeleeuwse gastronomie is verplicht leesvoer voor elke culinair liefhebber.

Geschiedenis & Politiek
Cultuur- en mentaliteitsgeschiedenis