De moed om lief te hebben

Een liefdevolle, iets vriendelijkere wereld; iedereen lijkt ernaar te snakken. Maar zelf liefdevoller in het leven staan – waarbij je jezelf en de ander meeweegt – is zo makkelijk nog niet. Misschien roept het idee bij voorbaat al teleurstelling, boosheid of moedeloosheid bij je op. Een gevoel dat het toch niet meer goed gaat komen, of een diepe angst dat je te soft wordt als je daadwerkelijk meer vanuit je hart gaat leven.

In dit boek doet Nowelle Barnhoorn in praktische, compassievolle stappen uit de doeken hoe je meer liefde kunt voelen voor jezelf en tegelijkertijd voor anderen: niet alleen voor mensen die je al liefhebt, maar ook voor wie je niet kent of misschien zelfs helemaal niet mag. We kunnen allemaal veel meer liefde gebruiken. En als we willen bouwen aan een betere wereld, dan begint dat hier en nu. Met een geloof in de liefde en de moed om daarvoor te kiezen.

Nowelle Barnhoorn (1986) is schrijver en healer. Eerder schreef ze de veelbesproken boeken Schemerdieren en De tweelingparadox. In 2017 kwam zij uit haar burn-out en depressie door een verlichtingservaring, waarna voor haar een zoektocht naar een liefdevoller leven begon. Over deze spirituele omwenteling schrijft ze ook in haar boek Dwars door het donker.

Over Dwars door het donker:

‘In Dwars door het donker breekt Nowelle Barnhoorn een lans voor mindere momenten. Een verfrissend, verrassend optimistisch en persoonlijk relaas.’

Jan Magazine

‘Een bloedeerlijk non-fictiewerk.’

Dagblad van het Noorden

Is De moed om lief te hebben het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De moed om lief te hebben