De mystiek van Direct Healing 2 Realiseer je liefde in de ander

De mystiek van Direct Healing 2 Realiseer je liefde in de ander

In ‘De mystiek van Direct Healing’ doet de auteur een poging antwoord te vinden op de vraag: wat is ‘spontane genezing’? Kennis alleen blijkt hiervoor ontoereikend. Wie echt inzicht wil verwerven in de betekenis van ziekte en gezondheid moet het verband leggen tussen aanleg, levensinstelling, levensomstandigheden, de ander en de specifieke functies die het eigen organisme binnen het geheel van het bestaan te vervullen heeft. Toegang tot medische zorg is niet voldoende om ziekten en lichamelijke gebreken ‘op te heffen’.
Ziekte komt meestal niet ‘toevallig’ op je pad. Werkelijke genezing heeft betrekking op het hele leven. Geestelijke vormen van genezing (healing) staan op gespannen voet met eenzijdig financieel-economisch gewin; ‘spiritualiteit’ staat immers haaks op door egoïsme gedreven eigenbelang. Het economische model van de reguliere gezondheidszorg leidt dan ook tot problemen. Dat moet en kan anders. Dit boek onderzoekt in welke richting we de oplossing kunnen zoeken.

Beren Hanson is de oudste van een groot gezin en leek voorbestemd voor het priesterschap. Hij verzamelde al van jongs af aan filosofische en mythologische boeken, en werkte jarenlang als opvoeder/hulpverlener. Toen hij op latere leeftijd alsnog filosofie ging studeren, ontdekte hij bij Pythagoras dat echte vriendschap (philia) tot ware wijsheid (sophia) leidt. Dit inzicht voedde zijn verdere zoektocht naar concrete heelheid in mystiek en healing. De ontdekking van het boek ‘Direct Healing’ (1914) van Paul Ellsworth bleek de vruchtbare aanzet van een indrukwekkende
trilogie…!
Religie & Spiritualiteit