De naaister van de Amish

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Serie De vrouwen van Lancaster County - Deel 4

Een prachtig buitenbeentje...
Een knappe, jonge filmmaker...
Een schokkend familiegeheim dat tweehonderd jaar verborgen is gebleven...

Izzy Mueller komt uit een Amish-gezin. Ze is graag op zichzelf en dagdroomt veel. Ze past niet echt binnen het gezin en de gemeenschap. De enige die Izzy door en door kent, is haar beste vriend, Zed Bayer, die in een Mennonieten-gezin is opgegroeid. Maar hij vertrekt naar een hogeschool honderden kilometers verderop, om daar te studeren. En hij heeft totaal niet door dat zij verliefd op hem is.

Izzy werkt als verzorgster, een baan die goed bij haar vriendelijke en zachtaardige karakter past. Ze is ook een naaister met veel talent en zit vaak rustig bij haar patiënten te handwerken, terwijl ze praten over het verleden. Izzy vindt het altijd heerlijk om naar hun verhalen te luisteren, tot ze op een dag een niet zo mooi verhaal over een van haar voorouders te horen krijgt. Izzy gaat op zoek naar de waarheid achter het verhaal en begint na te denken over haar leven: haar creatieve inslag, haar relaties en haar erfgoed. Ze raakt betrokken bij Zeds familie als ze zijn grootmoeder gaat verzorgen.

Kan Izzy iets leren van het verleden en de fouten van anderen? Of moet ze een stap doen in geloof en haar eigen toekomst zeker stellen?

Andere delen van de serie De vrouwen van Lancaster County zijn:
* De vroedvrouw van de Amish (deel 1)
* Het kindermeisje van de Amish (deel 2)
* De bruid van de Amish (deel 3)
* De quiltster van de Amish (deel 5)

Zoeklicht, Uitgeverij 't
24 maart 2021