De oase en de zandvlakte

De Oase en de Zandvlakte is een verhaal dat is opgetekend door mijn broer en journalist Mohammed. Het verhaal is hem verteld door een oude monnik in Nepal en gaat over het Maburu-volk dat leeft aan de voet van de berg Timari. Hun land is omgeven door een eindeloze zandvlakte. De Maburu geloven dat hun leven voorbij is als ze zover de zandvlakte opgaan dat de bergtop van Timari niet meer zichtbaar is. Voorbij de uiterste grens kunnen ze nooit meer terugkeren naar Timari. Waarheid en waarneming zijn nauw met elkaar verbonden. Dat iets niet waar is, wil niet zeggen dat het niet waar was.

Is De oase en de zandvlakte het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De oase en de zandvlakte