De omsingelde jager

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 11 Favoriet 0 Recensies 2
11.000 maanjaren geleden verlaten Gahiji en zijn clangenoten het jachtgebied Makazi. Ze achtervolgen een kudde zwarthuidbuffels naar het noorden. Na een lange reis ontdekt clanleider Khalfani dat de kudde een onbekende rivier is gaan volgen. Hij aarzelt om de jacht af te breken en terug te keren naar Makazi, maar Gahiji overtuigt hem met zijn kennis als hoofdjager de kudde te blijven volgen. Na een geslaagde jacht lijkt het de juiste beslissing te zijn geweest, totdat ze iets tegenkomen wat ze nog nooit hebben gezien. Een dorp…

'De omsingelde jager' is een grimmige avonturenroman over liefde en nostalgie in de tijd van jagers en verzamelaars. Het vertelt het verhaal van de overgang van het rondtrekkende bestaan naar een samenleving van mensen die in dorpen gingen wonen. Of de mens er beter van werd, valt niet makkelijk te zeggen, maar één ding is zeker: de landbouwrevolutie in Afrika-Eurazië veranderde het leven voorgoed.

Kevin Kristiaan (Rotterdam, 1992) is een romanschrijver, afgestudeerd kunstenaar en autodidact in de geesteswetenschappen. Zo gebruikt hij de antropologie, psychologie en filosofie om zijn verhalen te vormen en zich te uiten in kunst. Zijn debuutroman 'Clio en de waarde van kunst' behaalde de shortlist van The Indie Awards in de categorie Beste Boek 2018. Sindsdien heeft hij zich in de prehistorie verdiept en daaruit ontstond de grimmige avonturenroman 'De omsingelde jager'.

Avonturenroman
Palmslag