De onrust van het woord

De onrust van het woord

Het eerste gedicht in de nieuwe bundel van Germain Droogenbroodt, Ontwaken, neemt ons mee naar dat gebied waar het oosten en het westen samenkomen. Een ontwaken dat te maken heeft met verlichting, het satori, de wijsheid van Zen, naar de activering van het bewustzijn, naar een grotere kennis en integratie in de werkelijkheid, zoals het luidt in een vers van Antonio Machado “Achter het leven en de dromen bevindt zich wat nog belangrijker is: het ontwaken”. Een ontwaken, in die dageraad die de wereld verlicht en waar ook het woord een verlichting moet kennen om gedicht te worden:

Weifelend nog het vers dat tussen woord en woord het evenwicht zoekt de nog onbegane weg naar het gedicht

Is De onrust van het woord het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De onrust van het woord