De ontdekking van Dafne

De ontdekking van Dafne en andere verhalen uit de Nederlandse atletiekgeschiedenis

Een Nederlandse sprinter die medailles won bij de Olympische Spelen, een hoogspringer die maar vijf centimeter van het wereldrecord verwijderd bleef, discuswerpers in de wereldtop... onze atletiekgeschiedenis is rijker dan je zou denken.

In zijn boek maakt Kees Sluys een fascinerende rondgang door de boeiende atletiekgeschiedenis van Nederland. Te beginnen met selfmade man Jan Brasser, die bij de Olympische Spelen van Berlijn indruk maakte op de tienkamp. Hij vertelt het verhaal van de 'beste blanke sprinter' Tinus Osendarp, van tienkamper Eef Kamerbeek en van sprintster Wilma van den Berg, de 'gazelle van de Europese atletiekarena's'.

Hij buigt zich over het formidabele werptrio Cees Koch, Erik de Bruin en Rutger Smith, en uit zijn bewondering voor de langeafstandloper Jos Hermens, hoogspringer Ruud Wielart en hardloopster Ellen van Langen. En natuurlijk beschrijft hij de onweerstaanbare opkomst van Dafne Schippers, het grootste sprinttalent sinds Fanny Blankers-Koen.

Recensies (1)

Is De ontdekking van Dafne het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De ontdekking van Dafne