De rebelse advocaat

‘Advocaat van het crapuul’, ‘procedureprins’ en ‘rebelse advocaat’ zijn maar drie van de namen waaronder Sven Mary bekendstaat.
Hij droomde van een professionele voetbalcarrière, maar ging uiteindelijk rechten studeren. Sven Mary hoort vandaag bij de beste strafpleiters van België. Hij verdedigt onder andere criminelen en jihadisten die niemand anders wil vertegenwoordigen. Zo nam hij Fouad Belkacem, woordvoerder van de radicale moslimorganisatie Sharia4Belgium, Michel Lelièvre, handlanger van Marc Dutroux, Murat Kapllan, de ‘ontsnappingskoning’, en Nordine Amrani, de ‘dolle doder van Luik’, aan als klanten. Hij verdedigde Patricia Lefranc, die door haar ex-vriend met bijtend zuur overgoten werd, en de familie van Joe Van Holsbeeck, een tiener die voor zijn mp3-speler vermoord werd. Sven Mary wordt echter wereldwijd beroemd wanneer hij aanvaardt om Salah Abdeslam, staatsvijand nummer 1 en vermoedelijke organisator van de aanslagen van 13 november 2015 in Parijs, te verdedigen.
In dit boek, een echt waarheidsinterview, vertelt de topadvocaat over de markante zaken die zijn carrière en leven het meest beïnvloed hebben en licht hij de rechtsprincipes die hem nauw aan het hart liggen, toe. Hij geeft ons een blik achter de schermen van de grootste assisenprocessen van de laatste twintig jaar.

Recensies (3)

Meer recensies

Is De rebelse advocaat het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De rebelse advocaat