De opgewekte nihilist

Hoe het besef dat je leven geen zin heeft je gelukkig kan maken. We zijn allemaal op zoek naar de zin van het leven. Maar wat heeft ons dat opgeleverd? We zijn uitgeput, ongelukkig en alleen maar bezig met ons eigen succes en geluk. Wendy Syfret voelde zich zoals zoveel millennials precies zo. Als ze op een avond een paniekaanval krijgt, realiseert ze zich ineens: wat maakt het allemaal uit? Op een dag ben ik dood en zal niemand zich me herinneren. Ze voelt zich bevrijd. In De opgewekte nihilist betoogt Syfret dat een moderne opgewekte vorm van nihilisme kan leiden tot een simpeler, bevredigender manier van leven, liefhebben en werken. Als ons leven geen zin heeft, kunnen we net zo goed blij en aardig tegen elkaar zijn. Dit inzicht richt je aandacht op het nu en op wat wél blijvende waarde heeft.

Is De opgewekte nihilist het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De opgewekte nihilist