De Oranje Leeuwinnen

Annemarie Postma – De Oranje Leeuwinnen De Oranje Leeuwinnen van Annemarie Postma is verplichte kost voor alle voetbalmeiden van Nederland. Postma volgt het Nederlands vrouwenelftal al geruime tijd voor Het Parool en schreef stukken over vrouwenvoetbal voor Voetbal International en de Volkskrant. De tijd dat voetbal alleen voor mannen was is voorbij. Meer dan 70 procent van de Nederlandse veldvoetbalverenigingen heeft vrouwelijke leden; er zitten inmiddels 150.000 meisjes en vrouwen op voetbal en daarmee is het de snelst groeiende sport onder vrouwen. Toch zijn de namen van ons nationale vrouwenelftal, de Oranje Leeuwinnen, nog lang niet zo bekend als die van Wesley Sneijder of Robin van Persie. De Oranje Leeuwinnen brengt daar verandering in. Annemarie Postma volgt een jaar lang de speelsters van het Nederlands elftal, zowel bij Oranje als bij hun profclubs in Nederland, Engeland, Duitsland en Zweden. Ze fileert de clichés die er over vrouwenvoetbal bestaan en portretteert de speelsters als voetballer en als vrouw, van keepster Loes Geurts tot spits en superster Vivianne Miedema. De pers over Annemarie Postma: - ‘Annemarie Postma is de best ingevoerde journalist van het Nederlandse vrouwenvoetbal. En ze kan nog schrijven ook.’ – Henk Spaan

Is De Oranje Leeuwinnen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De Oranje Leeuwinnen