deparadoxvangeluk

De paradox van geluk

Rank 3703 Gelezen 138 Aan het lezen 8 Wil ik lezen 157 Favoriet 13 Recensies 6
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 5 Spots 4   Topics 0

Waterloo Bridge, Londen. Een toevallige ontmoeting tussen twee vreemden, Atilla, een Ghanese traumapsychiater en Jean, een Amerikaanse die stadsvossen bestudeert. Wanneer Atilla’s neefje vermist blijkt mobiliseert Jean haar netwerk van vrijwilligers die vossen voor haar tellen; samen gaan ze op zoek. Gaandeweg ontvouwt zich tussen Atilla en Jean een bijzondere vriendschap.
De paradox van geluk is een aangrijpende roman over instinct, veerkracht en de complexiteit van menselijke relaties. Forna toont ons op geraffineerde wijze de verborgen kanten van een multiculturele metropool, hoe we met elkaar samenleven en de ware aard van geluk.

Aleid van Eekelen-Benders Mariella Duindam
Nieuw Amsterdam
25 september 2018
25 september 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Wereldklasse

door: Doortje 1 reactie 1 like

Een toevallige ontmoeting die je leven verandert. Het overkomt Attila en Jean. Dokter Attila Asare komt uit Ghana en is een paar dagen in Londen om te spreken op een psychiatriecongres. De Amerikaanse Jean Turane woont sinds een jaar in de stad en bestudeert vossen. Tijdens een winterse...

Reacties op: De paradox van geluk