De partij dat ben ik

Rank 9658 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Voor de ene stemmer is Thierry Baudet de verlosser, voor de ander een valse verleider. Maar hoe kon hij met Forum voor Democratie deze positie innemen?

Het begint in 2015, wanneer Baudet een denktank opricht die Nederland moet veranderen. Wanneer het niet lukt om met ‘borrellezingen’ de politiek van buitenaf te beïnvloeden, moet het van binnenuit: de partij Forum voor Democratie is geboren.
Er volgt een tumultueuze periode van groei en controverse. Forum ontwikkelt zich tot een krachtige campagnemachine, Baudet trekt volle zalen en weet keer op keer de media te bespelen. Op de achtergrond stampt Henk Otten een efficiënte organisatie uit de grond waarbij voor inspraak geen ruimte is. In 2019 wordt Baudet alleenheerser, Forum extremer en de sfeer grimmiger. Partijleden deinzen er niet voor terug om critici te intimideren.

Chris Aalberts was er vanaf het prille begin bij, toen Forum nog een denktank was aan de Amsterdamse Herengracht. In 'De partij dat ben ik' - het resultaat van vijf jaar verslaggeving - reconstrueert hij de opkomst van de beweging van Thierry Baudet. Hij analyseert de inhoudelijke koers, het stormachtige succes en de organisatie.

Kunst & Cultuur
Non-fictie informatief/professioneel algemeen
Jurgen Maas
05 november 2020
05 november 2020
9789491921858

Reacties op: De partij dat ben ik