De Pasja van de keuken

De Pasja van de keuken

Rank 2162 Gelezen 5 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 8 Favoriet 1 Recensies 1
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0
De Pasja van de Keuken is het verhaal van een jonge prins die ontsnapt aan een van de bloedigste slachtpartijen uit de geschiedenis van het Ottomaanse Rijk. Als zijn kooktalent aan het licht komt, neemt de paleiskok hem onder zijn hoede. Volgens de legende worden immers maar twee, hooguit drie kinderen ooit met deze gave geboren. Een 'Pasja van de Keuken' oefent volstrekte macht uit over de kookkunst. Hij kan alle smaken en aroma's tot uitdrukking brengen, en met de gerechten die hij bereidt, oefent hij controle uit over de gedachten en gevoelens van iedereen die zijn gerechten proeft.

De prins wordt verliefd op een mooie danseres, maar hij moet haar laten gaan doordat hij het slachtoffer wordt van de intriges en samenzweringen in het paleis. Hij smeedt zijn kookkunsten tot een onverslaanbaar wapen om zijn geliefde uit de harem van de sultan te bevrijden.
Uitgeverij Orlando
21 juni 2019
9789492086976 , 9789492086983

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het e-book € 14,99

Lezersrecensies (1)

Tongstrelend

door: smitaki3 1 like
Veel soorten voedsel, vooral kruiden, hebben lichte invloed op onze stemmingen, waarvan de afrodisiaca de bekendste zijn. Worden verhalen stevig gekruid, dan kom je uit bij een kracht die kan worden aangewend voor echte magie. Tita is de beroemdste magische kok(kin) uit literatuurland. Zij...
ebook