De Pasja van de keuken

Gelezen 17 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 14 Favoriet 1 Recensies 2
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0
De Pasja van de Keuken is het verhaal van een jonge prins die ontsnapt aan een van de bloedigste slachtpartijen uit de geschiedenis van het Ottomaanse Rijk. Als zijn kooktalent aan het licht komt, neemt de paleiskok hem onder zijn hoede. Volgens de legende worden immers maar twee, hooguit drie kinderen ooit met deze gave geboren. Een 'Pasja van de Keuken' oefent volstrekte macht uit over de kookkunst. Hij kan alle smaken en aroma's tot uitdrukking brengen, en met de gerechten die hij bereidt, oefent hij controle uit over de gedachten en gevoelens van iedereen die zijn gerechten proeft.

De prins wordt verliefd op een mooie danseres, maar hij moet haar laten gaan doordat hij het slachtoffer wordt van de intriges en samenzweringen in het paleis. Hij smeedt zijn kookkunsten tot een onverslaanbaar wapen om zijn geliefde uit de harem van de sultan te bevrijden.

Uitgeverij Orlando
01 juli 2019