De Perzen

De Grote Koningen van Perzië regeerden over het grootste rijk uit de oudheid, dat zich uitstrekte van Libië tot de Aziatische steppen, en van Ethiopië tot Pakistan. In het hart van het rijk lag de legendarische paleisstad Persepolis, in het zuiden van het huidige Iran, waar de Achaemenidische koningen woonden.

Onze kennis over het Perzische rijk is van oudsher afkomstig van Griekse schrijvers zoals Herodotus. Maar de gerenommeerde hoogleraar Lloyd Llewellyn-Jones doet nu een beroep op originele Achaemenidische bronnen. Op basis van inscripties, kunst en recente archeologische ontdekkingen vertelt hij de geschiedenis van dit eerste grote rijk uit de oudheid door de ogen van de Perzen en de Grote Koningen die het rijk bestuurden.

Redactionele recensie

Recensies (4)

Meer recensies

Is De Perzen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De Perzen