De prins en de naaister

Rank 70 Gelezen 21 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 80 Favoriet 3 Recensies 7
Young adult Spots 2   Topics 0

De prins en de naaister zullen je hart stelen!

Parijs, aan de vooravond van de moderne tijd. Prins Sebastian zoekt een bruid, of eigenlijk zoeken zijn ouders er een voor hem. Sebastian is veel te druk om zijn geheime leven voor iedereen te verbergen. ’s Nachts bestormt hij Parijs als de fabelachtige dame Crystallia, het gewildste icoon van de mondiale modehoofdstad. Sebastians geheime wapen – en beste vriendin – is de briljante kledingmaakster Frances. Ze is een van de slechts twee mensen die de waarheid kennen: soms draagt deze jongen jurken. Maar Frances heeft grootse dromen voor zichzelf en iemands geheime wapen zijn betekent zelf ook een geheim zijn. Voor altijd! Hoelang zal Frances haar dromen opzij kunnen zetten om een vriend te beschermen?

‘Er zit zo veel liefde in Wangs illustraties, ze passen perfect bij de sprookjesachtige setting van het verhaal… het is compleet bevredigend. In moderne sprookjes zijn er tenminste echt happy endings.’ The New York Times

Kind & Jeugd , Young Adult
Fictie 13-15 jaar
Unieboek | Het Spectrum
23 maart 2021
23 maart 2021

Demi Schoonenberg Hebban Recensent

Een lief verhaal met mooie boodschap

door: Demi Schoonenberg 2 likes ebook

De prins en de naaister is een graphic novel geschreven en geïllustreerd door Jen Wang (1984). Lia Belt heeft de vertaling verzorgd vanuit het Engels. Deze graphic novel staat in het teken van prins Sebastian, die zich soms graag in de mooiste jurken hult en als een vrouw opmaakt. Frances is een...

Reacties op: De prins en de naaister