De profeten

Zinderend debuut over de verboden liefde tussen twee jongens en de allesverwoestende invloed van de slavernij

'Jones bewijst dat hij een buitengewone schrijver is, die poëzie haalt uit elk beeld en elke weerkaatsing van het licht.' The New York Times

Isaiah was van Samuel en Samuel was van Isaiah. Dat was altijd zo geweest, en zou ook altijd zo blijven. In elkaars aanwezigheid waren hun lichamen niet langer een lege huls en vonden ze een reden voor hun bestaan. Maar wanneer de plantage zich tegen hen keert, wordt hun liefde ineens gezien als een gevaar voor de harmonie onder hun lotgenoten.

In deze hartverscheurende roman roept Robert Jones jr. de stem op van zowel de onderdrukten als de onderdrukkers, en legt zo de ziel van de slavernij bloot. De profeten is een verhaal over de pijn van de slavernij, maar ook over de hoop en de schoonheid van de liefde.

'De profeten […] roept het beste van Toni Morrison op, maar is tegelijkertijd een uniek en virtuoos werk.' The Guardian

'Een schitterend portret van black queerness en een somber verslag van slavernij in het vooroorlogse Zuiden, opgeschreven in Jones’ lyrische maar indringende proza.' TIME

Unieboek | Het Spectrum
30 juni 2021