De race om het Coronavaccin

Toen iedereen nog dacht dat het allemaal wel meeviel met Corona, werkten laboratoriumhelden al maandenlang aan een nieuw vaccin. Daarbij wisten zij het bestaande ontwikkelrecord met een factor vijf te verpulveren. Daarom deze ode aan de vaccinhelden.
Laverend tussen hoop, bewondering en ontzetting vertelt De race om het Coronavaccin het opmerkelijke verhaal van vaccinmakers die erin slaagden om tegen alle verwachtingen in pijlsnel een werkend vaccin te ontwikkelen. Maar ook over de vertragende bureaucratie rondom het daadwerkelijk vaccineren.

Het boek sleept je mee in een woelige wereld van de wetenschap, politieke belangen, commerciële motieven en persoonlijke emoties. Het vertelt het verhaal van vaccinhelden – gewone stervelingen - die zichzelf wisten te overtreffen en die de wereld nieuwe hoop geven. Het laat zien waartoe mensen in staat zijn als het gevoel van urgentie aanwezig is en traditionele belemmeringen niet langer gelden.
Dit boek reconstrueert
•Hoe een mysterieuze ziekte in China de wereld in zijn greep kreeg
•Hoe vaccinhelden vanuit een passie en purpose aan de slag gingen
•Hoe farmaceuten zich opnieuw wisten uit te vinden
•Hoe overheden het vaccin naar zich toe probeerden te trekken
•Hoe het vaccinatieprogramma in vervolgens in alles vertragend bureaucratisch moeras belandde.

Daarnaast geeft dit boek inzicht in wat een virus precies is, hoe een vaccin werkt en ontwikkeld wordt en welke belangen er meespelen. Het boek is daarmee een must-read voor iedereen die de achtergronden wil weten van de strijd tegen de coronapandemie.

S2 Uitgevers
30 april 2021