De recepten van mijn vader

Gelezen 40 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 41 Favoriet 1 Recensies 5
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0
Chef Henri wordt gezien als een van de beste koks van Frankrijk en zijn bistro Le Relais Fleuri is zeer geliefd vanwege de bijzondere gerechten die er worden geserveerd. Henri’s zoon Julien interesseert zich echter niet voor het restaurant en Henri heeft zich erbij neergelegd dat
hij Le Relais Fleuri na zijn pensioen zal moeten sluiten. Dan raakt Henri onverwacht in coma. Julien zit aan zijn zijde en besluit toch een poging te doen om de bistro open te houden. Er is een probleem: chef Henri schreef zijn beroemde recepten op in een schrift dat nergens te vinden is. Julien gaat op zoek naar de recepten van zijn vader, maar kan niet vermoeden welke geheimen uit het verleden hij zal blootleggen.

De recepten van mijn vader is een aangrijpende liefdesverklaring aan de twee belangrijkste dingen in het leven: eten en familie.

Cargo
26 maart 2020
16 april 2020
9789403186900 , 9789403190808

Kamila Straatsburg Hebban Recensent

Koken voor je familie is liefde

door: Kamila Straatsburg 1 like ebook

De culinair journalist Jacky Durand waagt zich aan zijn eerste roman met De recepten van mijn vader, in Nederland uitgegeven bij Cargo, een imprint van Bezige Bij.

Dat culinaire is onmiskenbaar aanwezig in dit kleine, dunne boekje van iets over 200 pagina’s, de lekkerste gerechten gaan aan de...

Reacties op: De recepten van mijn vader